Connect Socially

montessori|samodzielność|radość|opieka|miłość|pokój|naturalny rozwój|styl życia|wolność

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

NASZA MISJA: Ze wszystkich mądrości na świecie tę jedną bierzemy za najważniejszą – aby nie przeszkadzać żadnemu dziecku w jego naturalnym rozwoju, a wykorzystując autentyczne zasady filozofii montessoriańskiej, pomóc mu, by w przyszłości stało się prawdziwie wolnym człowiekiem.

STATUT PRZEDSZKOLA
Prosimy kliknąć TUTAJ, aby zapoznać się z dokumentem.

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W PRZEDSZKOLU MONTESSORI
Prosimy kliknąć TUTAJ, aby zapoznać się z dokumentem.

NASZA KADRA: Wszyscy nasi nauczyciele zatrudnieni są na podstawie Karty Nauczyciela i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zdobywają kolejne stopnie awansu zawodowego. Aby zostać nauczycielem w Społecznym Przedszkolu Montessori w Lubinie należy mieć ukończone studia wyższe drugiego stopnia oraz odbyć roczny Kurs Wczesnej Edukacji Montessori 2,5-6 lat zakończony egzaminem. Nasi nauczyciele stale podnoszą swoje kompetencje, uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach organizowanych przez Polski Instytut Montessori w Warszawie oraz inne instytucje krajowe i zagraniczne.

Mariusz Lalewicz, dyrektor, e-mail: mariusz.lal@wp.pl
Absolwent filologii rosyjskiej na wydziale humanistycznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Tadeusza Kotarbińskiego w Zielonej Górze. W latach 1995 – 2005 dziennikarz i publicysta. Pracował m.in. w „Gazecie Lubuskiej”, tygodniku „Konkrety”, „Panoramie Dolnośląskiej”, „Gazecie Wrocławskiej”. Z zamiłowania – fotograf, filmowiec i literat. Autor m.in. powieści „Brodacz” i tomiku poetyckiego „OdNowa”. Miłośnik kina grozy oraz historii filmu. Jego życiową pasją jest filozofia pedagogiki montessoriańskiej oraz przemożne umiłowanie wolności. Marzy o podróży życia Jeepem Grand Cherokee ze wschodu na zachód USA, słynną Route 66 oraz szlakiem klasycznych filmów amerykańskich.

Karolina Rybka, wicedyrektor, nauczyciel dyplomowany, e-mail: karolina.rybka@poczta.fm
Ukończyła studia licencjackie na kierunku Edukacja wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną oraz studia magisterskie na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu. Współtwórca SPM w Lubinie. Jest dyplomowanym nauczycielem Montessori (Polski Instytut Montessori w Warszawie), a także certyfikowanym instruktorem zajęć ruchowych wg metody Weroniki Sherborne. Osoba niezwykle pracowita i sumienna, chętnie pogłębiająca swoją wiedzę z różnych dziedzin nauki. Ma wyostrzone poczucie odpowiedzialności. Jest cierpliwa oraz kreatywna, chętnie współpracuje zarówno z dziećmi jak i dorosłymi. Od zawsze interesowała ją pedagogika Marii Montessori. Każdego dnia dzielnie „walczy”, podnosząc jej poziom w przedszkolu. Prywatnie – mama Poli.

Katarzyna Dudek, nauczyciel mianowany, e-mail: katarzyna.nalazek6@gmail.com
Studia licencjackie na kierunku Pedagogika lecznicza i terapia pedagogiczna oraz magisterskie na kierunku Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Odkąd sięga pamięcią zawsze czuła i wiedziała, że jej praca będzie związana z dziećmi. W Społecznym Przedszkolu Montessori w Lubinie jest nie tylko wychowawczynią, ale również prowadzi warsztaty teatralne. Szczęśliwa mężatka i matka dwójki dzieci. Dyplomowany nauczyciel Montessori (Polski Instytut Montessori w Warszawie). Jej życiowe motto: Carpe diem! (łac. Chwytaj dzień!). Stara się żyć pełnią życia, uśmiechać się na co dzień, kochać i być kochaną. „Jeśli dajesz dobro, to ono do ciebie wróci” – uważa.

Katarzyna Błachut, nauczyciel mianowany, wychowawca, e-mail: k.blachut@wp.pl
Absolwentka Uniwersytetu Zielonogórskiego, gdzie odbyła licencjackie studia pedagogiczne o specjalizacji Opieka i profilaktyka niedostosowania społecznego, a następnie magisterskie – Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Dyplomowany nauczyciel Montessori (Polski Instytut Montessori w Warszawie). Do każdego zadania podchodzi z entuzjazmem i energią. Praca z dziećmi daje jej poczucie spełnienia i satysfakcji. Wierzy, że jako nauczyciel w przedszkolu jest przyjacielem dziecka i wraz z nim odkrywa na nowo świat. Prywatnie uwielbia spędzać czas zdobywając górskie szczyty. Rozwija także swoją pasję – decoupage.

Joanna Szczygieł, nauczyciel mianowany, e-mail: joanna.szczygiel@onet.eu
Studia licencjackie w zakresie nauczania języka niemieckiego w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Legnicy. Ukończyła również studia podyplomowe z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wiele lat spędziła w Niemczech, gdzie zapoznała się z pedagogiką montessoriańską i cieszy się, że może uczestniczyć w propagowaniu jej w Polsce. Odbyła dwuletni kurs Montessori w Polskim Instytucie Montessori w Warszawie. Zafascynowana wszelkimi formami zabawy z dziećmi bez zabawek. Uwielbia naturę, wędrówki i kuchnie świata. Mama wesołej Jagody, z którą poznaje świat na nowo.

Dominika Maria Malec, nauczyciel mianowany, e-mail: dominika.malec.dm@wp.pl
Absolwentka zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim PWSZ im. Witelona w Legnicy oraz terapii pedagogicznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Miłośniczka gotowania, zumby i szeroko pojętego rękodzieła. W wolnych chwilach czyta książki lub słucha muzyki. Pozytywnie nastawiona i ciekawa świata, konsekwentnie dążąca do wyznaczonych celów. Wieloletni wolontariusz działający na rzecz potrzebujących.
„Moją największą pasją jest praca z dziećmi. To nie jest jednostronna relacja oparta na edukowaniu, gdyż ja również codziennie uczę się czegoś nowego. Kontakt z młodym człowiekiem pozwala inaczej spojrzeć na świat i zapewnia ciągły rozwój.”

Agnieszka Bąk-Cozac, nauczyciel kontraktowy, e-mail: agnieszka.cozac1@gmail.com
Absolwentka studiów pedagogicznych na Uniwersytecie im. Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pedagog, terapeuta, ukończyła roczny kurs Pedagogiki Marii Montessori prowadzony przez Stowarzyszenie Przyjaciół Montessori w Warszawie (kurs przedszkolny i Edukacja Montessori klasy I-III). Doświadczony pedagog, pracowała z dziećmi i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zafascynowała ją jednak pedagogika Montessori i ta przygoda trwa do dziś, a praca z dziećmi jest dla niej źródłem niesamowitej energii, która przez lata pracy jej towarzyszy i pozwala cieszyć się każdym dniem spędzonym z przedszkolakami. Jej priorytetem w pracy jest jak najbardziej harmonijny rozwój dziecka, w pedagogice Montessori najbardziej ceni indywidualny stosunek do rozwoju każdego dziecka tak, aby jego życie wśród otaczających ludzi było możliwie szczęśliwe. Wolny czas spędza z rodziną. Kocha dalekie podróże i włoską kuchnię. Prywatnie mama Zuzi, absolwentki naszego przedszkola.

Agnieszka Zagała, sekretarz przedszkola – specjalista ds. administracyjnych, e-mail: montessori.lubin@wp.pl
Absolwentka bankowości i finansów oraz studium weterynaryjnego. Mieszka w swoim wymarzonym domku na wsi. Jest szczęśliwą żoną oraz matką dwójki wspaniałych dzieci – Roksany i Bartusia. W wolnym czasie uwielbia czytać książki. Niezwykłą miłością darzy zwierzęta. Sama posiada trzy psy i kota. Jej życiowym mottem jest: „Bądź dla innych taka, jak byś chciała, żeby inni byli dla ciebie”.

Anna Danielak, oddziałowa
Niezmiennie uśmiechnięta i pełna entuzjazmu. Miłośniczka rolek i fotografii artystycznej. Zdjęcia kwiatów w jej wykonaniu są często prawdziwą ozdobą montessoriańskiej strony na Facebooku. W przedszkolu nic nie dzieje się bez jej wiedzy. Zna na wylot każde dziecko. Jest niezwykle spostrzegawcza i pełna empatii, dzięki czemu bez problemu potrafi odczytać wszelkie potrzeby dziecka. Najczęstsze słowa, jakie słyszy się w przedszolu to: „Pani, Aniu!” Zawsze pełna poświęcenia i niezastąpiona! Po prostu – pani Ania!

Dowiedz się więcej

Mariusz Lalewicz

Dyrektor

Karolina Rybka

Wicedyrektor

Anna Danielak

Oddziałowa

Katarzyna Dudek

Nauczyciel

Agnieszka Zagała

Sekretarka

Joanna Szczygieł

Nauczyciel

Katarzyna Błachut

Nauczyciel

Dominika Malec

Nauczyciel

Agnieszka Cozac

Logopeda

Chcemy wraz z rodzicami uczestniczyć w wychowaniu nowego, lepszego pokolenia, które świadomie będzie mogło wybrać w życiu pomiędzy konformizmem, a poczuciem wolności, wiodącym do narodzin mądrzejszych, lepszych myśli i idei. Pragniemy przygotować zastęp ludzi pokojowo nastawionych do bliźniego, którym obce będzie słowo wojna, a zrozumiałe poczucie sprawiedliwości, wartości własnej oraz innych.

PRACA WŁASNA
Najważniejszym elementem montessoriańskiego dnia w Społecznym Przedszkolu Montessori w Lubinie jest trzygodzinny okres nieprzerwanej pracy własnej dziecka, które korzystając ze specjalnie przygotowanego otoczenia poznaje i rozwija swoje zmysły, edukuje swój język, poznaje pojęcia matematyczne i przyswaja sobie ogólną wiedzę o wszechświecie. Do pracy własnej służą oryginalne pomoce dydaktyczne, zwane materiałem rozwojowym.

ŻYCIE CODZIENNE
Dzieci edukowane zgodnie z założeniami programu opartego na zasadach montessoriańskich rozpoczynają swoje doświadczenia w przedszkolu od ćwiczeń życia praktycznego stwarzających możliwość rozwijania kontroli, koordynacji oraz koncentracji. Poszczególne pomoce Montessori pozwalają na zdobywanie umiejętności posługiwania się przyborami znanymi dziecku z rodzinnego domu, co jest bezpiecznym pomostem pomiędzy środowiskiem znanym i nowym, przygotowując w tym samym czasie do czytania, pisania i operacji liczbowych. Najpopularniejsze pomoce dydaktyczne w tym dziale to m.in.:
– ramki do nauki sznurowania, zapinania,
– dzbanki do przesypywania i przelewania,
– kłódki do otwierania,
– naczynie do mycia rąk (z mydłem i ręcznikiem),
i dziesiątki innych, które występują nie tylko w przedszkolu, ale także w otoczeniu dziecka w domu. Podczas zajęć z życia praktycznego dziecko uczy się także samodzielnie sprzątać, przygotowywać sobie kanapki, a nawet gotować i piec. Uczy się myć stolik, podłogę, okno, czyścić buty, polerować srebrny czajnik i jeszcze stu innych czynności. Dzięki temu jego ręka bezustannie ćwiczy i przygotowuje się do podjęcia niezwykle trudnego zadania – pisania liter.

SENSORYKA
Sensoryka to jeden z „przedmiotów” pracy własnej. W otoczeniu dziecka znajduje się szereg zabawek (pomocy), które pomagają mu w niewymuszony, bardzo naturalny sposób rozwinąć jego zmysły. Posługując się tymi pomocami w codziennej zabawie (pracy) uczy się samodzielnie rozróżniania małego od dużego, większego od mniejszego. Poznaje różnicę między smakami – kwaśnym, słodkim, gorzkim, cierpkim, łagodnym. Pracując z puszkami szmerowymi zaczyna we wspaniały sposób, często niedostępny dla dzieci pracujących klasyczną metodą, reagować na najmniejsze nawet różnice dźwiękowe, doprowadzając swój słuch niemal do na wyżyny swoich możliwości. Podczas zajęć sensorycznych, pracując z kolorowymi tabliczkami, dziecko uczy się, że każdy z kolorów ma swoje odcienie. Posługując się szorstkimi tabliczkami, albo tabliczkami barycznymi lub termicznymi, poznaje różnice w fakturze, wadze, temperaturze, wyczulając swoje zmysły tak, jak nie mógłby tego uczynić gdzie indziej.

MATEMATYKA
Cały proces poznawania pojęć matematycznych jest tak samo naturalny, jak wszystkich innych dyscyplin. Zaczyna się od najprostszego – poznawania wielkości, cyfr i ich symboli aż do pisemnego dodawania, mnożenia, odejmowania, dzielenia, a nawet ułamkowania. Wszystko odbywa się w dokładnie ustalonej kolejności. Brak tu elementu przypadkowości. Oczywiście każdy etapów matematycznej edukacji dziecka to określona pomoc dydaktyczna. Nie będąc zmuszanym do – nazwijmy ją – aktywności matematycznej, nie mając za sobą bagażu okropnych doświadczeń ze zbyt lakonicznym tłumaczeniem skomplikowanych zagadnień przez nauczyciela przy tablicy, dzieci w przedszkolu Montessori uwielbiają bawić się w dodawanie, odejmowanie czy też inne działania matematyczne. Uwielbiają poznawać i zapamiętywać nazwy skomplikowanych figur geometrycznych dokładnie tak samo, jak uwielbiają poznawać i zapamiętywać dziesiątki gatunków dinozaurów albo życiorysy kompozytorów i pisarzy. Edukacja matematyczna w przedszkolu Montessori zaczyna się na półce z „zabawkami”, a kończy „zabawą” z zadaniami w zeszycie w kratkę…

JĘZYK
Po pierwsze, chodzi oczywiście o język polski i jego naturalne rozwijanie. W dużej mierze pomoce z tego działu są przygotowywane samodzielnie przez nauczycieli, bo producenci materiału Montessori jeszcze nie do końca poznali wszystkie tajniki edukacyjne naszego „systemu”. Najogólniej mówiąc, w Społecznym Przedszkolu Montessori w Lubinie dzieci uczą się czytać i pisać, poznają cztery najważniejsze części mowy, a także dokonują rozbiorów gramatycznych prostych zdań. Działania językowe, tak samo jak wszystkie inne, muszą się odbywać w określonym porządku. Edukacja kończy się tym, że opuszczając przedszkole dziecko, na miarę swoich możliwości, potrafi czytać krótkie książeczki i pisać krótkie opowiadania.

WYCHOWANIE KOSMICZNE
To jeden z „przedmiotów” realizowanych podczas pracy własnej. Najogólniej mówiąc jest to nauka o wszechświecie, a więc o tym wszystkim, co otacza człowieka. W skład wychowania kosmicznego wchodzi wiele dziedzin, które kojarzymy ze szkoły m.in. geografia, przyroda, elementy fizyki i astronomii, kultura itp. Większość pomocy dydaktycznych z tego działu przygotowują sami nauczyciele, opierając się na funkcjonującym u nas „Zarysie edukacyjnym Społecznego Przedszkola Montessori”.

ZAJĘCIA DODATKOWE
W Społecznym Przedszkolu Montessori w Lubinie prowadzone są zajęcia dodatkowe, których koszt jest wliczony w cenę czesnego:
• arteterapia (muzyka z plastyką),
• shen tao (trening interpersonalny i relaksacja),
• warsztaty teatralne,
• robotyka i wczesne programowanie (dla dzieci w wieku 5+),
• badacze świata (eksperymenty naukowe z uśmiechem),
• terapia pedagogiczna z elementami logopedii,
• język angielski – immersja bilingualna (Grupa Zielona i Grupa Złota),
• język niemiecki – immersja bilingualna (Grupa Niebieska),
• język angielski – metoda klasyczna (Grupa Niebieska),
• język niemiecki – metoda klasyczna (Grupa Zielona i Grupa Złota).
Dodatkowo, dla dzieci ze specjalnymi potrzebami oraz wszystkich chętnych organizujemy dodatkowo płatne indywidualne zajęcia logopedyczne, a także grupowe ćwiczenia kształtujące i korekcyjne na naszej sali gimnastycznej. W razie orzeczenia z poradni pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego, prowadzimy także bezpłatne zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych), zajęcia z pedagogiem specjalnym, biofeedback i inne.

Matematyka

Sensoryka

Życie praktyczne

Język

Wychowanie kosmiczne

Zajęcia dodatkowe

Nic tak nie niszczy organizmu, jak długotrwała fizyczna bezczynność.

Arystoteles Filozof

Rytmika nie jest sztuką, nie jest celem samym w sobie, jest przygotowaniem do wszystkich sztuk, jest wychowaniem

E.Jaques – Dalcroze Kompozytor i pedagog

Podczas każdego tańca, któremu oddajemy się z radością, umysł traci swoją zdolność kontroli, a ciałem zaczyna kierować serce.

P. Coelho Pisarz i poeta

Ostatnie wpisy na BLOG-u

Paris
O tym, jak zbudować piec do wypieku mini pizzy i podgrzewania pianek opowiada... Janek 🙂
PS. Będziemy piekli całą noc... aż do rana.

Zielone Przedszkole 2022

Paris
Niezwykłą prezentację multimedialną na temat dinozaurów przygotowali dla dzieci z naszego przedszkola Pan Bartosz Wojciechowski wraz synem Olafem z Grupy Niebieskiej.

Prezentacja o dinozaurach

Paris
Na zajęciach z robotyki buzie naszych uczniów zawsze są uśmiechnięte 🙂 Wczoraj robot DASH gościł w klasie po raz ostatni w tym roku. Do zobaczenia we wrześniu! Fot. Katarzyna Dudek

Pożegnanie z robotyką

Paris
Oto jak pasja własna zamienia się w pasję... zarażania innych! Pan Wojciech Kaczmarek z KGHM Polska Miedź S.A. przygotował dla naszych dzieci niezwykłe zajęcia geologiczne.

Zajęcia geologiczne

Aby zapisać dziecko do naszego przedszkola,
należy odwiedzić nas osobiście i na miejscu
wypełnić KARTĘ NABORU.
Jej wypełnienie oraz podpisanie poniższego Regulaminu Naboru
jest warunkiem niezbędnym, aby proces naboru się rozpoczął.
Aby pobrać Regulamin Naboru, prosimy kliknąć TUTAJ.

Nasza siedziba

Polska
ul. Pawia 41, 59-300 Lubin
woj. dolnośląskie
Media
www.montessori-lubin.pl
facebook.com/montessori.lubin
montessori lubin youtube
Telefon: 76 724 09 97
Tel. kom.: 502-394-729
Fax: 76 724 09 97
Email: montessori.lubin@wp.pl

OPŁATY I CZESNE

Społeczne Przedszkole Montessori w Lubinie jest placówką społeczną.
Oznacza to, że nie posiada prywatnego właściciela, lecz tzw. organ prowadzący,
instytucję, która nadzoruje przedszkole pod względem finansowym.
Jest nim działające w Lubinie od 1990 roku
Społeczne Towarzystwo Oświatowe Samodzielne Koło Terenowe nr 59,
posiadające status organizacji pożytku publicznego.
Zgodnie ze statutami zarówno przedszkola, jak też naszego organu prowadzącego,
wszelkie nadwyżki finansowe, które uda się uzyskać w wyniku prowadzonej działalności
oświatowej, są przeznaczane wyłącznie na na rzecz
rozwoju prowadzonych przez STO szkoły i przedszkola.

Aktualne opłaty wynoszą:
czesne – 800 zł/miesięcznie
wyżywienie – 12,50 zł/dziennie,
Dziecku przysługuje odpis z tytułu opłaty za wyżywienie
za każdy dzień nieobecności w przedszkolu.
wpisowe – 350 zł (w tym opłata rekrutacyjna 100 zł;
wpisowe przeznaczane jest zawsze na zakup nowych pomocy dydaktycznych)

Dodatkowo płatne są zajęcia,
kierowane dla dzieci z dodatkowymi potrzebami rozwojowymi lub dla chętnych:
– logopedia
– ćwiczenia kształtujące i korekcyjne.
Numer konta, na które należy wnosić opłatę za wpisowe oraz opłacać czesne i wyżywienie:
Bank Spółdzielczy we Wschowie: 33 8669 0001 2031 0314 1474 0001